oj det ÄR storm

fick precis ett sms av Johns bror som undrade om allt va okej för han hade läst att det va storm i sydvästa Frankrike också går jag in på expressens hemsida och hittar det här;

En dödsstorm drar fram över Västeuropa. En miljon hem i Frankrike saknar ström. Minst tio personer har dött i flera olika länder. Fyra av dem var barn som avled när taket till en sporthall rasade i utkanten av Barcelona.
Frankrike, Spanien och Tyskland har drabbats av det fruktansvärda ovädret där vindbyar på upp till 184 kilometer i timmen uppmätts.
- Stanna hemma och undvik alla utomhusaktiviteter, varnade franska vädermyndigheten Meteo France i ett uttalande.
Enligt BBC är detta den värsta stormen som dragit in över Frankrike.
källa; http://www.expressen.se/Nyheter/1.1442994/fyra-barn-doda-i-takras-i-spanien

Jag tyckte väl att det blåste, nu sitter jag här inne och hör på den starka vinden och är lite rädd. Inte konstigt att det var så lite folk  ute och på stan idag. Jag hoppas det lugnar ner sig och att vi får behålla strömmen, annars blir här kallt. och hoppas det är lugnt när John ska hem från matchen. Det är lite kusligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0