uppdaterat; små grodorna

Nu är det så mycket som jag har tänkt skriva ner att allt säkert kommer bli en salig blandning. Men vi börjar med i lördags, jag fyllde år! Det var en jätte trevlig dag med fint väder god mat och väldigt trevligt sällskap. Satte in mitt svenska simkort i mobilen igar sa tack melanie, madde, sofie nilsson, sofie järdler (det var dock Johns nummer du skickade till så byta på mig och John i din telefonbok =) ) anna kronlund, nina och katrin och alla som skrivit på facebook. Och tack emma för det fina mejlet, svar kommer inom kort =).
Grand la motte har äntligen blivit besökt, jag har börjat skolan, fick demonstrera små grodorna när jag skulle beskriva midsommarafton för mina klasskamrater. Två kommer från Helsingborg! Erik och Sofia, en från London en från tyskland och en kriminaldektektiv i 60 årsåldern från Wien. Läraren är väldigt sprallig och roligt. Jag som skulle skriva så mycket, tiden springer snabbt iväg på skype och nu kom John så nu ska vi åka, ska till Australian pub snart. Alla på skolan (nästan) ska dit och hela Johns lag så det blir roligt! Fler bilder och mer text kommer så fort vi kan. Imorgon ska vi till stranden.. shit nu blev det brottom, men okej "det kommer mera"....aurevoir!


nej sant har hander inte...satt och skrev ett valdigt valdigt langt inlagg som precis va klart sa stangs datorn ner, sa himla typiskt, inte bra. Jag som hade skrivit sa mycket. Ska sansa mig ocksa far jag val borja om fran borjan...

jag kor den kortfattade versionen denna gangen, satan ocksa, okej... Mamma och pappa akte hem i mandags vilket var sorligt for nu drojer det nog ett langt tag innan man far se dem igen. Det var valdigt att ha dem har och visa upp vart nya hem. Den nya killen har flyttat in hos oss och igar nar vi kom hem fran australian bar sa hade han haft brakfest i lagenheten och en av hans kompisar stod och torkade sitt blodiga sar med var diskhanduk sa den far vi slanga nu... vad mer, jo just det var ketchup har pa nagot konstigt vis tagit slut pa tre dagar, vi tog fram den till apstan igar men da var dar inget kvar, sa ackligt att en person kan ata upp en hel ketchupflaska pa tva dagar...eller sa har han hallt ut den men varfor skulle han gora det. Sa vi langtar tills vi flyttar nu, valdigt mycket. Jag har haft speedating i skolan idag, man fick hitta pa en karaktar. Min hette Michèlè Deville och var 72 ar, bode i Nice, var tjock och liten, rokte mycket men var valdigt trevlig. Vi pratade en stund med alla och sen fick man valja den man tyckte man passa bast med och min lilla Michèlè var mycket omtyckt! Idag har vi varit pa stranden och rakade somna, visst ar det hemskt nar man vaknar sen? Man vet inte riktigt var man ar, vad klockan ar, man ar varm men anda kallsvettas man ocksa har man sand over hela kroppen. Ikvall ska vi laga spagetti och kottfarssas om vi har nagonting kvar i kylen nar vi kommer hem...

Min fodelsedag:

ett av dom valdigt speciella men fina husen i La Grand Motte

hamnen med husen i bakgrunden

palmer i rondellen

mamma lekte papparazzi nar jag och papppa badade


dar var valdigt fint

jag och mamma spelade skitgubbe

sen gjorde vi oss fina for att ga ut och ata

jag hade langklanning dagen till ara

vi hittade en jatte mysig liten resturang i en av alla granderna

maten va superb, kott pa spett med klyftpotatis, sallad och olika saser pa roliga stallningar

kara lilla mamma

har ar vinet som va sa gott


Sondagen

pa sondagen var det fler en vi som kande for stranden

kara lilla pappa

det ar svart att bestalla for man vet inte riktigt vad det ar man kommer fa in

det tyckte mamma med

sen gick vi for att kolla in det nya omradet by night. Har ar var port och vart fonster. Det ser inte mycket ut for varlden men dar inne ar det valdigt fint! Dar ar egentligen lite klotter pa dorren men det malade jag over pa bilden for det tar dom nog bort snart och sen sagt det mycket varre ut an vad det ar.

Mammas fodelsedag:

min forsta dag i skolan och till lunch blev det tartar till forratt

john har velat testa det lange nu och han gillade det


Kommentarer
Postat av: Mamma M

Tack för presenterna. Vilken stad kul att få se den saknar er redan. Har snart gått in mina polka skor. Hoppas att ni har riktigt kul ikväll.Tusen kramar från Mamma Marianne o Pappa Bengt

2008-08-26 @ 23:22:49
Postat av: mormor och morfar

ha det bra ni båda lycka till med skola och hockyn tänk pa att vin tar död på hjärncellerna, fast det är gott hoppas att det nya boendet bli bra lyckans er som har som har sommar ännu, hanna,du vet vad mormor brukar säga,gör inget i dag som du ångrar i morgon. kram från mormor och morfar.

2008-08-28 @ 19:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0