Les estivales de Montpellier

Allt ar fortfarande svinbra har i Montpellier. Det vi saknar är vår lägenhet! Men på tisdag, på tisdag flyttar vi! Innan dess har vi en helg som vi inte tänkte glömma ta vara på bara för att vi går och väntar vår lägenhet. Och denna helt lediga helg, utan hockey, har vi hittills utnyttjat på bästa sätt.
I fredags var vi på vinfestival och idag har vi haft ännu en härlig dag på stranden. Vinfestivalen gick till på följande sätt: man köpte ett vinglas för 3 euro (som man sen fick behålla) till detta fick man tre biljetter som man kunde byta ut mot ett glas vin. Vinet hämtade man sen i ett av de många olika stånden som delade ut sitt vin som var någonstans från trakten. Detta har pågått hela sommarn här men tyvärr var detta sista gången så vi fick bara uppleva en enda vinfestival. Men trevligt var det. Bildbeviset ser ni nedan.



Folk överallt med ett vinglas i handen

Dans å festligheter

Ett av många vinstånd





Hannas favorit Crepes avec nutella et banane

Hannas ILA-kompisar Erik å Sofia

Hann med en marknad innan stranden, tyvärr inga fynd

Förrutom lite go frukt




Vi lyxade till det och beställde in en härlig hamburgartallrik när vårt skinn fått nog. Detta var nog enda bilden då vi var för hungriga för att hinna ta kort.

Kommentarer
Postat av: Emma

Heej Hannapanna =) och John också förståss!

Jag har kommit hem nu, eller ja.. jag har varit hemma i en vecka imorgon. Galet minst sagt! Idag e typ första dagen jag sitter vid datorn, så har läst alla era inlägg från början nu, så jag inte missar någon viktig info :) I love your pics by the way, urjusiga och roliga att kolla på.

Jag har förresten träffat hela familjen Stefansson, utom dig. Buuh.. Jadu, jag önskar allt du var hemma! Imorgon ska jag ut till Munka och testa träna, e rätt sugen. Men ja, om du ändå också vore där.

Ta hand om er!

KRAAM!

2008-09-01 @ 15:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0