hjälp mig

nu börjar nervositeten inför i morgon smyga sig på, jag går och babblar franska fraser för mig själv och låstas svara på frågor som kan komma att ställas, känns bara som om orden kommer försvinna och det blir helt svart i hjärnan allt är borta. Det finns rätt många ord i franskan som man kan dra ut på tiden med, tex, donc som betyder alltså och som hörs överallt hela tiden, man sparar tid att tänka helt enkelt, dooooonnnnnncccceeeeeeeeeeeeeeeeeee, så säger dom det. Så det ska jag ha i bakhuvudet när det blir svart, låter så proffsigt att säga det dessutom, känner sig som en riktig fransyska. Tänkte lägga fram kläder till imorgon. Vill se sådär lite business-proffsig-vuxen-duktig ut och då passar ju en kavaj perfekt. Men kan inte riktigt bestämma mig för vilken, vad tycker ni? Ska jag köra på den rutiga, tweed-aktiga kavajen eller den enklare gråa? Vad tycker ni? Vilken gör jag bäst förstaintryck i?

rutigt och vinrött, eller...

grått och svart?

Nu ska vi kolla en fransk film om Paris och äta frukt, här ätit dippa och grönsaker och lite choklad, tänkte öppna ett till för magen har ingen botten idag, men sen kom vi på att vi får spara lite på det goda, så nu ska vi äta lite frukt, men det är ju också väldigt gott! Godnatt på er!

Glöm inte hjälpa mig i kavajvalet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0