skolavslutning

Fredag och sista dagen i skolan för mig. Kom precis hem från slutprovet som jag tror gick bra, mycket repetion. John har en vecka kvar. Jaha, nu börjar ett nytt kapitel här för mig. Jag ska börja söka jobb, tror inte det blir helt lätt som utlänning men har ju tre helt fria veckor framför mig nu innan jul där jag har all tid i världen att söka jobb, dagarna i ända. Mitt största hopp är på IKEA. 

På tal om IKEA så ska vi kanske dit idag. Hade egentligen tänkt sätta oss på en uteservering med rosé och pistachenötter eftersom det lovats sol, men himlen är molning och det blåser så vi skjuter nog upp det till ikväll också tar vi och sticker till IKEA och fyller på vårt julmust-skafferi. Eller så fikar vi någonstans, eller.. ja vi får se.
Vår dörr- och badrumsmatta måste också bytas ut. Vi kunde tvättat , men det blir faktiskt dyrare. haha. en tvätt kostar cirka 50 kr med torktumling, medans dörrmata kostar 19 :- och badrumsmattar 15:- på IKEA. Nu ska jag göra lite pastasås för magen kurrar och John kommer snart hem lika hungrig han, ska försöka laga innan han kommer hem, han blir alltid så lyrisk när maten är klar och står framme på bordet. Men sen diskar han och det blir jag så glad för, för jag blir alltid så slö efter jag har ätit. Vi fungerar bra ihop.


skolan är avklarad, lite sorgligt men nu blir det att stå på egna ben, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0