fredagsfirande

Jag ska snart ta och göra vid mig, har haft en riktigt slappemorgon har städat och diskat lite och suttit och läst lite bloggar. John stack iväg på träning för en timme sen. Han var med om värsta äventyret igår, eller ja äventyr och äventyr men som jag skrev skulle han ju hjälpa finnen i hans lag som hade problem med bilen, dom skulle boxera den gamla bilen till en verkstad, men inte med någon lina man använder sig av i Sverige utan en hård metallstång. Så John skulle bara sitta i den pajade bilen medan finnen körde en hyrbil, bara det att efter 5 meter när de skulle svänga hoppade den här stålsaken av men det var ju som tur ingen trafik där, så dom satte på den igen och körde ut på vägen. Men när de kom till en rondell hoppade den av igen, som tur var var det nerförsbacke så John fick styra och rulla så långt det gick, och det slutade bra.  Känns som jag skrivit rätt rörigt. Det var kul i alla fall.

Det är lite mulet väder idag, vi har ju blivit bortskämda med riktigt toppenväder nu men det är rätt ljust och det regn inte så det funkar ju. Idag ska vi fira att det är fredag genom att kolla utbudet på våra secondhandaffärer och lite andra butiker, sen kanske vi festar loss på en crepe fylld med smält toblerone, sjukt gott. Ikväll har vi planerat att hitta ett gott recept och laga något helt nytt, sen får vi se om det blir stan eller film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0