Yoo ar a lucki geerl

Japp det är jag, det är min bästa fredag på länge! Jag brilljerade på TABOO (spelet) på franskan och sen cyklade jag till posten för att försöka reda ut det här med det försvunna brevet. På franskengelska förklarade jag att mamma hade skickat ett stort brev för ungefär 2 veckor sen men att det inte hade kommit någon avi men att vi samtidigt inte har något lås (vi ska tjata om det senare) på vårt postfack. Han blev upprör och sa att det finns väldigt mycket tjuvar i den här staden och att vi skulle fixa ett genast. Sen började han kolla i en pärm och sa att det var ett paket va? Nää ett stort brev sa jag och då skakade han bara på huvudet och sa att det har vi jätte många här det lär jag aldrig hitta, men vänta en sekund. En minut senare kom han tillbaka med ett grönt, stort (och tungt!) kuvert och sa " yoo ar a lucki geerl" och det var precis vad jag blev helt, helt varm av lycka! Varför skickar man inte mer brev nuförtiden, det är synd för man får en så härlig förväntansfull känsla av nyfikenhet och glädje. 

Jag trodde bara det skulle vara ett tunt kuvert med brocherna och lite bankpapper, så eftersom det var så tungt så var jag jätte nyfiken på vad det var i det. Och min älskade underbara mamma kunde inte gett oss en bättre fredag, där var godis en fredagstidning, mina brocher, läkerol, såsmixer, diskhanduk, wettexdukar, smörknivar, strumpor och krokar. Rena rama julafton, bästa brevet jag någonsin fått! Så nu ska jag sätta mig i lugn och ro och läsa en expressen fredag, tills John kommer hem från träningen då läser vi den båda två. Glöm förresten inte ställa frågor i inlägget här nedan, än så länge är det bara Markus som har varit modig nog. Förresten:

Johns match visas live på internet i morgon kväll, följ matchen här, med start från klockan 19.15



Vad vi ska göra ikväll vet vi inte än, men vi rapporterar. Vad ska ni hitta på?

på rasten blev det fredagsfika och brioche aux pomme

såhär ser den ut i närbild

utanför vår skola

det fina brevet!

och här är innehållet, tack mamma (och pappa och ida också)!

Ha en trevlig fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0