Avignon

I morse sprang vi iväg till stationen (eftersom vi båda är extrema tidsoptimister), det var lite folk på tåget och fick en hel kupé för oss själva. Väl framme i Avignon shoppade vi, kollade in slottet där påven bodde på 1600-talet(?) stort var det och trädgården hade en helt fantastisk utsikt, synd det blåste iskalla vindar bara det var svårt att hålla koll på mössa och halsduk, och ni kan tro att jag frös med mina tunna strumpbyxor. Men trots det iskalla vädret har vi haft en väldigt mysig och rolig dag! Avignon var fint, men på sommaren är det nog underbart.

vår fina kupé

shopping


en liten mysig julmarknad på torget

praktiskt och smakfullt

påve-slottet


utsikten från trädgården


den gammla halv-bron




ser ni berget? Det tog ett tag innan jag märkte det, känns så overkligt för en skånetjej att vara då nära berg, det är en mäktig känsla faktiskt


det var gott med både mat, värme och sittplats på McDo, som man säger här i france.
Nu ska jag slå in några paketer och sen ska jag överraska John med lax, tagatelli och örtsås när han kommer hem från träningen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Har nyss hittat eran blogg och älskar den! Härliga bilder, jättefin klädstil och inspirerande liv.



keep up the good work :)

2008-12-11 @ 20:11:57
Postat av: Emma

Hanna! jag måste bara säga att jag fullkomligt älskar din klädstil! helt underbar.

Ha det bra!

2008-12-11 @ 20:28:02
Postat av: carolin

vilket par! var fan hittar man en sån kille?

Vilket underbart liv ni verkar ha i frankrike. blir riktig avis haha :)

2008-12-11 @ 20:51:27
Postat av: Ida

wow, jag bara älskar er! ni verkar verkligen ha ett underbart och mysigt liv tillsammans! riktigt snygga är ni också :) vad är det för kamera ni använder? jag ska önska mig en och behöver lite tips :) Kram på er!

2008-12-11 @ 21:18:07
URL: http://idalindstedt.blogg.se/
Postat av: MALIN

Håller verkligen med alla tidigare läsare. Eran blogg är grym, ni verkar vara ett jättemysigt par, som lever ett grymt liv där nere. Era kläder är grymt snygga och jag fullkomligt älskar er blogg. Keep up the good work!

2008-12-11 @ 23:24:24
URL: http://tastebyme.blogg.se/
Postat av: tim

Jättebra blogg Hanna och John!

2008-12-11 @ 23:57:39
URL: http://timmelim.blogg.se/
Postat av: hannaojohn

Tack så jätte mycket! Ida, kameran heter Nikon coolpix P80 och är en blandning av en systemkamera och digitalkamera. Vi gillar den. /Hanna

2008-12-12 @ 22:06:07
URL: http://hannaojohn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0