Alpturnering

I helgen var jag i Alperna och spelade hockey. Vi skulle till alpstaden Gap och spela en turnering med tre lag. Men da deras ishall hade pajat av nagon anledning fick vi aka nagra extra timmar i buss for att komma till andra ishallar. Detta gjorde inte jattemycke eftersom dessa extratimmarna i bussen gjorde att man fick se annu mer av alperna vilket var riktigt haftigt.

Pa fredagen akte vi till en ishall dar sista timmen av vagen dit enbart bestod av cerpentinvagar och ishallen lag bokstavligen talat uppe i ett berg, i en liten by med nagra pubar, nagra skidshoppar,ett liftsystem och en ishall! En valdigt annorlunda hockeyupplevelse 1500 meter over havt. Tyvarr har jag inga bildbevis eftersom vi kom 20 min innan matchstart och efterat var det back morkt. Matchen gick sadar, forlust med 7-1. Dagen darpa akte vi langre in i alperna till Briancon en alpstad med an riktig ishall(!) Spelade dar de andra matcherna mot Valence och Avignon. Efter en ganska malrik hockey vann vi ena med 11-9 och spleade 4-4 i andra. Facit for mig: 2 mal!   

Utsikten fran bussfonstret!



Jag i Montpelliers oranga farger. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0